Xerxes?DZB verliest van Meeuwenplaat

XERXES/DZB VERLIEST VAN MEEUWENPLAAT

Voor de vierde achtereenvolgende wedstrijd wint Meeuwenplaat haar competitiewedstrijd en nestelt zich in de grote middenmoot.
Op het hoofdveld van het Faas Wilkes sportcomplex van Xerxes/DZB speelden Xerxes en Meeuwenplaat voor weinig toeschouwers een heel aantrekkelijke wedstrijd.  Slechts Meeuwenplaat supporters omzoomden het veld en de Meeuwen spelers wilden hen wel wat laten zien.
Het eerste half uur werd weinig spektakel geboden maar daarna ontspon zich een prima wedstrijd met Meeuwenplaat als aanvallende partij en Xerxes als gevaarlijke counterploeg. In de 30ste minuut de 0-1 na een voorzet waarbij de rechtsback van Xerxes de bal net voor de voeten van Mitchel Ott weg kon glijden maar helaas voor hem wel in eigen doel.

Even later een hard schot van Yoeri Rombouts gepakt door de keeper direct gevolgd door een grote kans voor Mitchel Ott die miste voor een leeg doel na een voorzet van Arthur Movjesjan en een gevaarlijke uitval van Xerxes die eindigde met een vlammend schot tegen de paal en naast.
Na rust had Xerxes 20 minuten lang het betere van het spel en moest Meeuwenplaat terug. In de 50ste minuut redde Meeuwen keeper Steven Cijntje en direct daarna maakte de voor Remon Gouw ingevallen Leslie Bax hands en mocht Xerxes een penalty nemen. Steven Cijntje bokste de penalty uit zijn doel en ook de terug ingeschoten bal pakte hij goed.  Een minuut later moest Steven Cijntje weer redding brengen.
Meeuwenplaat mocht niet klagen toen Leslie Bax een tegenstander binnen de beruchte lijnen ten val bracht maar de goed leidende scheidsrechter vond het niet zwaar genoeg om hiervoor te fluiten.

Trainer Gerard van Ruitenburg wisselde Arthur Movjesjan voor Rasul Antoni die zijn debuut maakte bij Meeuwenplaat.  Hij moest op het middenveld rust brengen en dat lukte ook.  Meeuwenplaat werd sterker en nu golfden de aanvallen richting Xerxes doel.

In de 70ste minuut miste Yoeri Rombouts twee kansen,  één uit een voorzet van Mitchel Ott en één uit een voorzet van Chayo Maria, waarna Mitchel Ott nog naast schoot.10 minuten voor tijd scoorde Gregory Ott 0-2 uit een voorzet van broer Mitchel en vlak voor tijd 0-3 door Mitchel Ott dank zij een afgemeten pass van de zeer goed spelende Robin Boender.

Meeuwenplaat heeft nu de laatste plaatsen verlaten en is opgeklommen naar de vijfde plaats met slechts 1 punt achterstand op nummer drie.
Zondag a s 02 december speelt Meeuwenplaat thuis tegen Antibarbari en bij winst komt de top 3 binnen bereik.
De wedstrijd op het Access World Sport Complex begint om 14.00 uur.