Gelukkiger TOGB langs Meeuwenplaat

2e klasse D

21 oktober 2018 14:00

Onbekend

Opnieuw speelde Meeuwenplaat een boeiende wedstrijd dit met medewerking van TOGB want beide teams streden voor winst. TOGB was gelukkiger met de afwerking waarmee de winst voor de mannen uit Berkel in feite verklaard is. Is het vaak Meeuwenplaat dat snel en goed uit de startblokken komt was het nu TOGB dat al in de 3e minuut scoorde.

De gelegenheids linksback Robin Boender kwam in een duel met de snelle rechterspits net te laat uit met zijn poging de bal te spelen en raakte de TOGBer die onderuit ging.

De strafschop werd onberispelijk genomen.  In de 7e minuut al de 0-2 omdat een voorzet op het hoofd van een TOGB aanvaller kwam die geheel ongedekt stond en makkelijk inkopte. Ook bij deze 0-2 stand maakte Meeuwenplaat zich geen zorgen want scoren is een onderdeel dat de Meeuwen goed afgaat.

Meeuwenplaat werd sterker en maakte het de nog ongeslagen tegenstander moeilijk en veel aanvallen werden ondernomen maar de uitstekende keeper stopte de onmogelijkste ballen en stak in grote vorm. De eredivisieclubs moeten hem maar eens bekijken !

De rust kwam met 0-2 mede dank zij deze jonge doelman die met zijn goede aanwijzingen als een dirigent in zijn doel stond en goed meevoetbalde.

Helaas voor een TOGB speler verdraaide deze vlak voor de rust zijn knie waarbij de knieschijf geheel uit de kom ging. Omdat er een ambulance aanwezig was ( een toeschouwer werd onwel ) kon de speler direct worden geholpen en kreeg een injectie tegen de pijn.  Een tweede ambulance was snel aanwezig om de ongelukkige speler naar het ziekenhuis te vervoeren.

Een kwartier na de thee had Meeuwenplaat al enkele goede aanvallen opgezet en werd Gregory Ott onderuit gehaald dus ook Meeuwenplaat kreeg van de zeer goed leidende scheidsrechter van Booms een strafschop. Deze werd onberispelijk ingeschoten door Yoery Rombouts die hiermee al zijn 8ste treffer aantekende in deze competitie.

Meeuwenplaat werd sterker en de aanvallen golfden op het Berkelse doel af en kreeg de uitstekende keeper ook nog medewerking van zijn back die een bal van de doellijn haalde en een kopbal van Gregory Ott op de lat en een vlammend schot van Mitchel Ott ging rakelings naast.

TOGB hield met het nodige geluk stand en scoorde in de laatste minuut waarin alle Meeuwen vol op de aanval speelden via een snelle counter de 1-3.

Een bijzonder boeiende en zeer sportieve wedstrijd had eigenlijk geen winnaar mogen opleveren maar daar maalde de goede jonge ploeg uit Berkel niet om en keerden tevreden huiswaarts.

De ongelukkig ten val gekomen speler werd in het ziekenhuis onderzocht en de prognose gaf aan dat de blessure enigszins meeviel maar hij toch wel minstens een week of 6 a 8 niet kan spelen.

De Meeuwen en haar supporters wensen deze speler een voorspoedig herstel toe.

Volgende week gaat Meeuwenplaat naar Delft en de spelers willen bij dvv Delft een goed resultaat neerzetten.

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!