Wedstrijdverslagen

MEEUWENPLAAT VERSLAAT HOOG  GEPLAATST RKDEO

Na de nederlaag tegen 4e klasser SDV in de KNVB Beker van vorige week nu weer een competitiewedstrijd en nu was Meeuwenplaat wél compleet. Meeuwenplaat begon strijdlustig maar was een tegendoelpunt snel weer gescoord.  Al na zes minuten stond RKDEO met 0-1 voor. Een
gelijkopgaande wedstrijd ontspon zich maar weer deed Meeuwenplaat zichzelf schade aan door wat knullig balverlies op het middenveld en was
de achterhoede onderbemand waardoor RKDEO met een snelle tegenaanval de 0-2 op het scorebord zette. Dit was ook de ruststand.

Na rust was Meeuwenplaat veel sterker dan de nummer 2 in deze mooie competitie en speelde de tegenstander met grote regelmaat uit waardoor RKDEO nog slechts sporadisch uit de verdediging kon komen. Toen Meeuwenplaat de 1-2 scoorde door de " man of the Match " Armen Movjesjan en aanval op aanval op het doel van RKDEO rolde was er hoop op een goede uitslag want Meeuwenplaat speelde een zeer sterke tweede helft. De 2-2 kwam snel toen een goede combinatie voor de voeten van Devon Hemmes kwam die snel uithaalde en via een tegenstander doel trof 2-2 en nog genoeg tijd om een zege binnen te slepen.

RKDEO werd in de tweede helft volledig overspeeld en kon nog slechts sporadisch enkele overigens ongevaarlijke tegenaanvallen plaatsen. Veel kansen werden niet benut en leek het er op dat daardoor de spannende wedstrijd in een gelijkspel zou eindigen.  Echter dacht Yoeri Rombouts daar anders over.  Een snel uitgevoerde aanval en moest Yoeri alleen nog een laatste tegenstander voorbij. Dat was geen probleem en ook de keeper werd kansloos gelaten en werd hij de matchwinnaar.

Veel publiek en zelfs de supporters van het Nootdorpse RKDEO roemden het Meeuwenplaat elftal voor het vertoonde spel.  Meeuwenplaat lijkt te
gewennen in deze sterke tweede klasse van het zondagvoetbal waarin veel voetbalhistorie huist. Jammer dat de scheidsrechter het nodig vond om weer veel geld in de KNVB lade te moeten laten glijden door in deze sportieve wedstrijd weer met de (on)nodige gele kaarten meende te moeten strooien alsof hij zwarte Piet was.

Zondag 25-11 staat de uitwedstrijd tegen het roemruchte Xerxes/DZB op het programma en op 02-12 om 14.00 uur weer een thuiswedstrijd tegen weer een mooie grote zondagclub, Antibarbari.
Geen wedstrijdverslagen gevonden

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!